Predpisy internetového obchodu marmex.pl
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V ONLINE OBCHODE
- PODMIENKY NA UZATVORENIE DOHODY O PREDAJI
- SPÔSOBY A PLATOBNÉ PODMIENKY ZA VÝROBOK
- NÁKLADY, SPÔSOBY A DÁTUM DODANIA A PRIJATIA VÝROBKU
- SŤAŽNOSŤ PRODUKTU
- MIMORUDNÉ METÓDY RIEŠENIA SŤAŽNOSTÍ A PRIJÍMANÍ NÁROKOV, ALE AJ PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
- PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Tieto Pravidlá pre internetový obchod boli pripravené právnikmi webovej stránky Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.nazwasklepu.pl sa stará o práva spotrebiteľov. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu boli priznané v zákone o právach spotrebiteľa. Ustanovenia zmlúv, ktoré sú pre spotrebiteľa menej výhodné ako ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov, sú neplatné a namiesto nich platia ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov. Účelom ustanovení tohto nariadenia preto nie je vylúčiť alebo obmedziť akékoľvek práva spotrebiteľa, ktoré im vyplývajú z kogentných ustanovení zákona, a mali by sa vysvetliť všetky možné pochybnosti v prospech spotrebiteľa. V prípade nesúladu ustanovení tohto nariadenia s vyššie uvedenými ustanoveniami majú prednosť tieto ustanovenia a mali by sa použiť.
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Internetový obchod dostupný na www.marmex.pl prevádzkuje Marek Jędrzejewski podnikajúci pod menom JĘDRZEJEWSKI MAREK „MARMEX MEBLE“ zapísaný v centrálnom registri a informáciách o hospodárskej činnosti Poľskej republiky vedených ministrom hospodárstva, ktorý má: adresu miesta obchodná činnosť a adresa na doručovanie: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem, NIP 6191635763, REGON 251064818, e-mailová adresa: biuro@marmex.pl, telefónne číslo: + 48 509 206 555.
- Tieto nariadenia sú určené pre spotrebiteľov aj podnikateľov využívajúcich internetový obchod, pokiaľ dané ustanovenie predpisov nestanovuje inak.
- Správcom osobných údajov spracúvaných v internetovom obchode v súvislosti s implementáciou ustanovení tohto nariadenia je predávajúci. Osobné údaje sa spracúvajú na účely, na obdobie a na základe dôvodov a zásad stanovených v zásadách ochrany osobných údajov zverejnených na webových stránkach online obchodu. Zásady ochrany osobných údajov obsahujú hlavne pravidlá týkajúce sa spracúvania osobných údajov Správcom v Internetovom obchode, vrátane dôvodov, účelov a doby spracúvania osobných údajov a práv dotknutých osôb, ako aj informácie o používaní súborov cookie a analytických nástrojov v Internetovom obchode. Používanie online obchodu, vrátane nakupovania, je dobrovoľné. Obdobne je poskytovanie osobných údajov príjemcom služby alebo zákazníkom využívajúcim internetový obchod dobrovoľné, s výnimkou výnimiek uvedených v zásadách ochrany osobných údajov (uzavretie zmluvy a zákonné povinnosti predávajúceho).
- Definície:
- PRACOVNÝ DEŇ - jeden deň od pondelka do piatku, okrem štátnych sviatkov.
- OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR - Elektronická služba, interaktívny formulár dostupný v Internetovom obchode, ktorý umožňuje uskutočnenie Objednávky, najmä pridaním Produktov do elektronického košíka a definovaním podmienok kúpno-predajnej zmluvy vrátane spôsobu doručenia a platby.
- ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba s plnou spôsobilosťou na právne úkony, a v prípadoch ustanovených všeobecne platnými predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba; alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon uznáva spôsobilosť na právne úkony; - kto uzavrel alebo má v úmysle uzavrieť kúpnu zmluvu s predávajúcim.
- OBČIANSKY KÓD - zákon o občianskom zákonníku z 23. apríla 1964 (Zbierka zákonov 1964 č. 16, položka 93, v znení neskorších predpisov).
- VÝROBOK - hnuteľný predmet dostupný v online obchode, na ktorý sa vzťahuje kúpna zmluva medzi zákazníkom a predávajúcim.
- PRAVIDLÁ - tieto Pravidlá internetového obchodu.
- ONLINE OBCHOD - online obchod poskytovateľa služieb, ktorý je k dispozícii na internetovej adrese: www.marmex.pl.
- PREDAJCA; POSKYTOVATEĽ SLUŽBY - Marek Jędrzejewski podnikajúci pod menom JĘDRZEJEWSKI MAREK „MARMEX MEBLE“ zapísaný do centrálneho registra a informácií o hospodárskej činnosti Poľskej republiky vedených ministrom hospodárstva, ktorý má: adresu miesta podnikania a adresu služby: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem, NIP 6191635763, REGON 251064818, e-mailová adresa: biuro@marmex.pl.
- PREDAJNÁ DOHODA - zmluva o predaji produktu uzatvorená alebo uzatvorená medzi zákazníkom a predávajúcim prostredníctvom online obchodu.
- ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba poskytovaná elektronicky Poskytovateľom služby Príjemcovi služby prostredníctvom internetového obchodu.
- PRÍJEMCA SLUŽBY - (1) fyzická osoba s plnou spôsobilosťou na právne úkony, a v prípadoch ustanovených všeobecne platnými predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba; alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon uznáva spôsobilosť na právne úkony; - používanie alebo úmysel používať elektronickú službu.
- ZÁKON O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV - zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa (Zbierka zákonov z roku 2014, položka 827, v platnom znení)
- OBJEDNÁVKA - Vyhlásenie vôle zákazníka predložené prostredníctvom objednávkového formulára a zamerané priamo na uzatvorenie zmluvy o predaji produktu s predávajúcim.
2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V ONLINE OBCHODE
- V online obchode je k dispozícii táto elektronická služba: Objednávkový formulár.
- Objednávkový formulár - objednávkový formulár sa začína používať, keď zákazník pridá prvý produkt do elektronického košíka v online obchode. K zadaniu objednávky dôjde potom, čo zákazník splní dva po sebe nasledujúce kroky - (1) vyplnenie objednávkového formulára a (2) kliknutie na pole „Objednať a zaplatiť“ na webových stránkach internetového obchodu po vyplnení objednávkového formulára - dovtedy je možné zadané údaje upravovať (v postupujte podľa zobrazených správ a informácií dostupných na webových stránkach online obchodu). V objednávkovom formulári je potrebné, aby zákazník uviedol nasledujúce údaje o zákazníkovi: meno a priezvisko / názov spoločnosti, adresa (ulica, číslo domu / bytu, PSČ, mesto, krajina), e-mailová adresa, kontaktné telefónne číslo a údaje týkajúce sa kúpnej zmluvy: Produkt (y), množstvo Produktov, miesto a spôsob dodania Produktov, spôsob platby. V prípade zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je tiež potrebné uviesť názov spoločnosti a daňové identifikačné číslo.
- Elektronický formulár na objednávku služby je poskytovaný bezplatne a je jednorazový a končí sa zadaním objednávky cez ňu alebo ukončením objednávky zákazníkom cez ňu skôr.
- Objednávkový formulár - objednávkový formulár sa začína používať, keď zákazník pridá prvý produkt do elektronického košíka v online obchode. K zadaniu objednávky dôjde potom, čo zákazník splní dva po sebe nasledujúce kroky - (1) vyplnenie objednávkového formulára a (2) kliknutie na pole „Objednať a zaplatiť“ na webových stránkach internetového obchodu po vyplnení objednávkového formulára - dovtedy je možné zadané údaje upravovať (v postupujte podľa zobrazených správ a informácií dostupných na webových stránkach online obchodu). V objednávkovom formulári je potrebné, aby zákazník uviedol nasledujúce údaje o zákazníkovi: meno a priezvisko / názov spoločnosti, adresa (ulica, číslo domu / bytu, PSČ, mesto, krajina), e-mailová adresa, kontaktné telefónne číslo a údaje týkajúce sa kúpnej zmluvy: Produkt (y), množstvo Produktov, miesto a spôsob dodania Produktov, spôsob platby. V prípade zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je tiež potrebné uviesť názov spoločnosti a daňové identifikačné číslo.
- Technické požiadavky potrebné na spoluprácu so systémom IKT používaným Poskytovateľom služby: (1) počítač, notebook alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet; 2. prístup k elektronickej pošte; (3) aktuálny webový prehliadač: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari alebo Microsoft Edge; (4) odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024x768; (5) povolenie súborov cookie a podpory Javascriptov vo webovom prehliadači.
- Príjemca služby je povinný používať online obchod spôsobom, ktorý je v súlade so zákonom a morálkou s ohľadom na osobné práva, autorské práva a duševné vlastníctvo poskytovateľa služby a tretích strán. Príjemca služby je povinný zadávať údaje zodpovedajúce skutočnosti. Príjemca služby má zakázané poskytovať nelegálny obsah.
- Postup reklamácie elektronických služieb:
- Sťažnosti týkajúce sa poskytovania Elektronických služieb Poskytovateľom služby a ďalšie sťažnosti súvisiace s prevádzkou Internetového obchodu (s výnimkou postupu pri reklamácii Produktu, ktorý je uvedený v bode 6 Pravidiel), môže Zákazník podať napríklad:
- písomne na túto adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
- v elektronickej podobe prostredníctvom e-mailu na túto adresu: biuro@marmex.pl;
- Príjemcovi služby sa odporúča v popise sťažnosti uviesť: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu sťažnosti, najmä druh a dátum výskytu nezrovnalostí; (2) žiadosti príjemcu služby; a (3) kontaktné údaje osoby, ktorá podáva sťažnosť - to uľahčí a urýchli posúdenie sťažnosti poskytovateľom služby. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaním a nemajú vplyv na účinnosť podaných sťažností bez odporúčaného popisu sťažnosti.
- Poskytovateľ služby reaguje na reklamáciu okamžite, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej odoslania.
- Sťažnosti týkajúce sa poskytovania Elektronických služieb Poskytovateľom služby a ďalšie sťažnosti súvisiace s prevádzkou Internetového obchodu (s výnimkou postupu pri reklamácii Produktu, ktorý je uvedený v bode 6 Pravidiel), môže Zákazník podať napríklad:
3. PODMIENKY NA UZATVORENIE DOHODY O PREDAJI
- K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dôjde po tom, čo zákazník uskutoční objednávku pomocou objednávkového formulára v internetovom obchode v súlade s bodom 2.1.2 Nariadenia.
- Cena produktu uvedená na webových stránkach online obchodu je uvedená v poľských zlotých a zahŕňa dane. Celková cena vrátane daní za Produkt, ktorý je predmetom Objednávky, ako aj náklady na doručenie (vrátane poplatkov za prepravu, doručenie a poštové služby) a ďalšie náklady, a ak nie je možné určiť výšku týchto poplatkov - je Zákazník informovaný o povinnosti ich zaplatiť. na webovej stránke online obchodu pri zadávaní objednávky, vrátane prípadov, keď zákazník prejaví vôľu byť viazaný kúpnou zmluvou.
- Postup uzatvorenia kúpnej zmluvy v internetovom obchode pomocou objednávkového formulára:
- K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dôjde po tom, čo zákazník uskutoční objednávku v internetovom obchode v súlade s bodom 2.1.2 Nariadenia.
- Po zadaní Objednávky Predávajúci okamžite potvrdí jej prijatie a zároveň Objednávku prijme na realizáciu. Potvrdenie prijatia Objednávky a jej prijatia na realizáciu sa uskutočňuje zaslaním Zákazníka príslušným e-mailom na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú pri zadávaní Objednávky, ktorá obsahuje minimálne vyhlásenie Predávajúceho o prijatí Objednávky a jej prijatí na realizáciu a potvrdenie uzavretia Kúpno-predajnej zmluvy. Hneď ako zákazník dostane vyššie uvedený e-mail, dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim.
- Konsolidácia, zabezpečenie a poskytnutie obsahu uzatvorenej kúpnej zmluvy zákazníkovi sa uskutoční (1) poskytnutím týchto predpisov na webových stránkach internetového obchodu a (2) zaslaním zákazníkovi e-mailovej správy uvedenej v bode 3.3.2. Nariadení. Obsah kúpnej zmluvy je dodatočne zaznamenaný a zabezpečený v IT systéme internetového obchodu predávajúceho.
4. SPÔSOBY A PLATOBNÉ PODMIENKY ZA VÝROBOK
- Predávajúci poskytuje zákazníkovi podľa kúpnej zmluvy nasledujúce spôsoby platby:
- Platba dobierkou pri doručení,
- Platba v hotovosti pri osobnom odbere,
- Platba bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho,
- Elektronické platby a platby kartou cez PayU.pl - možné súčasné spôsoby platby sú uvedené na webových stránkach Online obchodu v informačnej záložke o platobných metódach a na webových stránkach http://www.payu.pl.
- Zúčtovanie transakcií elektronickými platbami a platobnou kartou sa uskutočňuje podľa výberu zákazníka prostredníctvom webovej stránky PayU.pl. Službu elektronických platieb a platobných kariet poskytujú:
- PayU.pl - spoločnosť PayU S.A. so sídlom v Poznani (adresa sídla: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), zapísaná do Registra podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom 0000274399, registračné spisy vedené Okresným súdom Poznaň - Nowe Miasto a Wilda v Poznaniu; základné imanie vo výške 4 944 000,00 PLN úplne splatené; NIP: 7792308495.
- Zúčtovanie transakcií elektronickými platbami a platobnou kartou sa uskutočňuje podľa výberu zákazníka prostredníctvom webovej stránky PayU.pl. Službu elektronických platieb a platobných kariet poskytujú:
- Platby v splátkach - platba sa vykonáva celá alebo čiastočne z prostriedkov úveru poskytnutého spoločnosťou Credit Agricole Bank Polska Spółka Akcyjna so sídlom vo Wrocław, pl. Orląt Lwowskich 1, 53-605 Wrocław, zapísaný do Registra podnikateľov v registri národného súdu Okresným súdom pre Wrocław-Fabryczna vo Wrocław, 6. obchodné oddelenie v registri národného súdu, číslo KRS: 0000039887, NIP: 6570082274, so základným imaním 699 000 000 PLN.
- Deň platby:
- Ak si zákazník vyberie platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platbou kreditnou kartou, je povinný uskutočniť platbu do 7 kalendárnych dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
- Ak sa Zákazník rozhodne platiť na dobierku alebo platiť v hotovosti pri osobnom odbere, je povinný vykonať platbu na dobierku.
5. NÁKLADY, SPÔSOBY A DÁTUM DODANIA A PRIJATIA VÝROBKU
- Dodanie produktu je k dispozícii na území Európskej únie.
- Dodanie Produktu Zákazníkovi je splatné, pokiaľ kúpna zmluva neustanovuje inak. Náklady na doručenie produktu (vrátane poplatkov za prepravu, doručenie a poštové služby) sú zákazníkovi uvedené na webovej stránke online obchodu na záložke s informáciami o nákladoch na doručenie a pri zadávaní objednávky, vrátane prípadov, keď zákazník prejaví vôľu byť viazaný kúpnou zmluvou.
- Osobný odber Produktu zákazníkom je bezplatný.
- Predávajúci poskytuje zákazníkovi nasledujúce spôsoby dodania alebo vyzdvihnutia produktu:
- Vlastná doprava predajcu.
- Kuriérska služba, kuriér na dobierku.
- Osobný odber je k dispozícii na: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem - v pracovné dni, od 9:00 do 17:00.
- Lehota na dodanie Produktu Zákazníkovi je do 30 Pracovných dní, pokiaľ v popise Produktu alebo pri zadávaní Objednávky nie je uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi dodacími lehotami je dodacím termínom najdlhší uvedený dátum, ktorý však nesmie prekročiť 30 Pracovných dní. Začiatok lehoty na dodanie Produktu Zákazníkovi sa počíta takto:
- Pokiaľ si zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania na bankový účet alebo zúčtovací účet predávajúceho.
- Pokiaľ si zákazník zvolí spôsob platby v hotovosti na dobierku - odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
- Pokiaľ si Zákazník zvolí spôsob platby v splátkovom systéme - odo dňa oznámenia Predávajúcemu zo strany požičiavateľa o uzavretí úverovej zmluvy so Zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania prostriedkov z úveru poskytnutého Zákazníkovi na bankový účet Predávajúceho.
- Lehota na pripravenosť Produktu na odber Zákazníkom - ak si Zákazník zvolí osobný odber Produktu, bude Produkt pripravený na odber Zákazníkom do 30 Pracovných dní, pokiaľ v popise Produktu alebo pri zadávaní Objednávky nie je uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi podmienkami pripravenosti na vyzdvihnutie je lehota pripravenosti na vyzdvihnutie najdlhšie poskytovanou dobou, ktorá však nesmie prekročiť 30 Pracovných dní. Zákazník bude Predajcom dodatočne informovaný o pripravenosti Produktu na odber. Začiatok pripravenosti produktu na odber zákazníkom sa počíta takto:
- Pokiaľ si zákazník zvolí spôsob platby bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou - odo dňa pripísania na bankový účet alebo zúčtovací účet predávajúceho.
- Pokiaľ si zákazník zvolí spôsob hotovosti pri osobnom odbere - odo dňa kúpnej zmluvy.
- Pokiaľ si Zákazník zvolí spôsob platby v splátkovom systéme - odo dňa oznámenia Predávajúcemu zo strany požičiavateľa o uzavretí úverovej zmluvy so Zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania prostriedkov z úveru poskytnutého Zákazníkovi na bankový účet Predávajúceho.
6. SŤAŽNOSŤ PRODUKTU
- Základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi, ak má predaný Produkt fyzickú alebo právnu vadu (záruka), sú definované všeobecne platnými zákonmi, najmä v Občianskom zákonníku (vrátane článkov 556-576 Občianskeho zákonníka).
- Predávajúci je povinný poskytnúť Zákazníkovi Produkt bez vád.Zákazník môže podať sťažnosť napríklad:
- písomne na túto adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
- v elektronickej podobe prostredníctvom e-mailu na túto adresu: biuro@marmex.pl;
- Zákazníkovi sa odporúča v popise reklamácie uviesť: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum závady; (2) požadovať spôsob uvedenia Produktu do súladu s kúpnou zmluvou alebo vyhlásením o znížení ceny alebo odstúpení od kúpnej zmluvy; a (3) kontaktné údaje osoby, ktorá podáva sťažnosť - to uľahčí a urýchli posúdenie sťažnosti zo strany Predajcu. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete sú iba odporúčaním a nemajú vplyv na účinnosť podaných sťažností bez odporúčaného popisu sťažnosti.
- Predávajúci bude na sťažnosť zákazníka reagovať bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej odoslania. Ak Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, uplatnil si práva zo záruky, požiadal o výmenu veci alebo odstránenie vady alebo predložil vyhlásenie o znížení ceny s uvedením sumy, o ktorú sa má cena znížiť, a Predávajúci na túto žiadosť neodpovedal do 14 kalendárnych dní, považuje sa to za že túto žiadosť považoval za oprávnenú.
- Zákazník, ktorý uplatňuje práva zo záruky, je povinný doručiť chybný Produkt na adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pri Kępne. V prípade zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, náklady na dodanie produktu znáša predávajúci. Ak by vzhľadom na typ Produktu alebo spôsob jeho inštalácie bolo dodanie Produktu zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom, nadmerne náročné, je Zákazník povinný sprístupniť Produkt Predávajúcemu v mieste, kde sa Produkt nachádza.
- Podľa čl. 558 § 1 Občianskeho zákonníka je vylúčená zodpovednosť Predávajúceho zo záruky na Produkt voči Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom.
7. MIMORUDNÉ METÓDY RIEŠENIA SŤAŽNOSTÍ A PRIJÍMANÍ NÁROKOV, ALE AJ PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
- Podrobné informácie o možnosti zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, využívať metódy mimosúdneho riešenia sťažností a nápravy, a pravidlách prístupu k týmto postupom, sú k dispozícii na webovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- K dispozícii je tiež kontaktné miesto u predsedu Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (telefón: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl alebo písomná adresa: Plac Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), Ktorého úlohou je okrem iného poskytovanie pomoci spotrebiteľom vo veciach týkajúcich sa mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
- Spotrebiteľ má tieto ukážkové možnosti využitia mimosúdnych metód sťažnosti a nápravy: (1) žiadosť o riešenie sporu pred stálym spotrebiteľským rozhodcovským súdom (viac informácií na: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žiadosť o mimosúdne riešenie sporu provinčnému inšpektorovi obchodnej inšpekcie (viac informácií na webovej stránke inšpektora príslušného pre miesto podnikania zo strany predávajúceho); a (3) pomoc miestneho (miestneho) ombudsmana pre ochranu spotrebiteľa alebo sociálnej organizácie, ktorej zákonné úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa (vrátane Federácie spotrebiteľov, Združenia poľských spotrebiteľov). Poradenstvo sa poskytuje okrem iného e-mailom na adrese bilety@dlakonsumentow.pl a na telefónnej linke pomoci pre zákazníka 801 440 220 (horúca linka je otvorená v pracovných dňoch, od 8:00 do 18:00, poplatok za pripojenie podľa tarify operátora).
- Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr existuje online platforma na riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ (platforma RSO). Platforma ODR je interaktívna a viacjazyčná webová stránka s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí sa usilujú o mimosúdne riešenie sporu týkajúceho sa zmluvných povinností vyplývajúcich zo zmluvy o predaji online alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií na webovej stránke samotnej platformy alebo na webovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa). : https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže od nej do 14 kalendárnych dní odstúpiť bez uvedenia dôvodu a bez vynaloženia nákladov, s výnimkou nákladov uvedených v bode. 8.8 Nariadenia. Pre dodržanie termínu stačí zaslať výpis pred jeho uplynutím. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy možno podať napríklad:
- písomne na túto adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
- v elektronickej podobe prostredníctvom e-mailu na túto adresu: biuro@marmex.pl;
- Vzorový vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe 2 k zákonu o právach spotrebiteľov a je navyše k dispozícii v bode 2 11 Nariadenia. Spotrebiteľ môže použiť šablónu formulára, ale nie je to povinné.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť:
- pre zmluvu, v ktorej Predávajúci vydáva Produkt, pričom je povinný previesť svoje vlastníctvo (napr. kúpna zmluva) - od prevzatia Produktu do držby spotrebiteľom alebo ním určenou treťou stranou okrem prepravcu, a v prípade zmluvy, ktorá: veľa Produktov, ktoré sú dodávané osobitne, v dávkach alebo po častiach - od prevzatia posledného Produktu, dávky alebo časti alebo (2) spočíva v pravidelnej dodávke Produktov po stanovenú dobu - od prevzatia prvého z Produktov; pri ostatných zmluvách - odo dňa uzavretia zmluvy.
- V prípade odstúpenia od zmluvy na diaľku sa zmluva považuje za neplatnú.
- Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky ním vykonané platby vrátane nákladov na doručenie Produktu (okrem dodatočných nákladov vyplývajúcich zo spôsobu doručenia, ktorý si spotrebiteľ zvolil, okrem: najlacnejší štandardný spôsob doručenia dostupný v online obchode). Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia, ktorý pre neho nevyžaduje žiadne náklady. Ak Predávajúci neponúkol, že si Produkt vyzdvihne od spotrebiteľa sám, môže zadržať vrátenie platieb prijatých od spotrebiteľa, kým nie je Produkt vrátený alebo kým spotrebiteľ neposkytne dôkaz o svojom vrátení, v závislosti od toho, ktorá udalosť nastane skôr.
- Spotrebiteľ je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy, vrátiť Produkt Predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej Predávajúcim na jeho prevzatie, pokiaľ Predávajúci nepožiadal o vyzdvihnutie Produktu sám. Na dodržanie termínu stačí produkt vrátiť pred uplynutím jeho platnosti. Spotrebiteľ môže vrátiť Produkt na nasledujúcu adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem.
- Spotrebiteľ je zodpovedný za zníženie hodnoty Produktu v dôsledku jeho používania spôsobom, ktorý presahuje rámec nevyhnutný na zistenie povahy, vlastností a fungovania Produktu.
- Možné náklady spojené s odstúpením spotrebiteľa od zmluvy, ktoré je spotrebiteľ povinný znášať:
- Ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia Produktu, ako je najlacnejší štandardný spôsob doručenia dostupný v Internetovom obchode, Predávajúci nie je povinný refundovať dodatočné náklady, ktoré spotrebiteľovi vzniknú.
- Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Produktu.
- V prípade Produktu, ktorý je službou, ktorej plnenie - na výslovnú žiadosť spotrebiteľa - sa začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ, ktorý si po podaní takejto žiadosti uplatní právo na odstúpenie od zmluvy, povinný zaplatiť za poskytnuté služby až do odstúpenia od zmluvy. Výška platby sa počíta v pomere k rozsahu poskytovanej služby s prihliadnutím na cenu alebo odmenu dohodnutú v zmluve. Ak je cena alebo odmena neprimeraná, základom pre výpočet tejto sumy je trhová hodnota poskytovanej služby.
- Spotrebiteľ nemá právo na odstúpenie od zmluvy na diaľku v súvislosti so zmluvami:
- (1) na poskytovanie služieb, ak Predávajúci plne vykonal službu s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred začatím poskytovania služby informovaný, že po vykonaní služby Predávajúcim stratí právo na odstúpenie od zmluvy; (2) ak cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, nad ktorými nemá predávajúci kontrolu a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; (3), ktorého predmetom služby je neprefabrikovaný výrobok vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb; (4), ktorého predmetom služby je Produkt, ktorý sa rýchlo zhoršuje alebo má krátku trvanlivosť; (5), v ktorom je predmetom služby Produkt dodávaný v zapečatenom obale, ktorý po otvorení balíka nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol balík po dodaní otvorený; (6) ak predmetom služby sú Výrobky, ktoré po dodaní vzhľadom na svoju povahu zostávajú nerozlučne spojené s inými vecami; (7) ak sú predmetom služby alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzavretí kúpno-predajnej zmluvy a ktorých dodanie sa môže uskutočniť až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov na trhu, nad ktorým nemá predávajúci kontrolu; (8) v ktorých spotrebiteľ výslovne požaduje, aby mu predávajúci prišiel za účelom neodkladnej opravy alebo údržby; ak Predávajúci poskytuje ďalšie služby okrem služieb, ktoré požaduje spotrebiteľ, alebo poskytuje iné Produkty ako náhradné diely potrebné na opravu alebo údržbu, má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy, pokiaľ ide o ďalšie služby alebo Produkty; (9), v ktorom sú predmetom služby zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér dodávaný v zapečatenom obale, ak bol balík po dodaní otvorený; (10) na doručovanie novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmlúv o predplatnom; (11) uzavreté prostredníctvom verejnej dražby; (12) na poskytovanie ubytovacích služieb na iné ako rezidenčné účely, preprava tovaru, požičiavanie automobilov, stravovanie, služby spojené s voľnočasovými, zábavnými, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v zmluve uvedený deň alebo obdobie poskytovania služieb; (13) na dodanie digitálneho obsahu, ktorý sa nezaznamenáva na hmotnom nosiči, ak sa plnenie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a po informovaní predávajúceho o strate práva na odstúpenie od zmluvy.
- Ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľa obsiahnuté v tomto bode 8 Nariadenia sa budú uplatňovať od 1. januára 2021 a pre zmluvy uzavreté od tohto dátumu aj pre Príjemcu služby alebo Zákazníka, ktorý je fyzickou osobou uzatvárajúcou zmluvu priamo súvisiacu s jeho podnikaním, ak obsah tejto zmluvy naznačuje, že že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu ním vykonávanej podnikateľskej činnosti, sprístupňovaného na základe ustanovení o centrálnom registri a informáciách o hospodárskej činnosti.
9. USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
- Tento bod 9 Nariadení a všetky v nich obsiahnuté ustanovenia sú adresované, a teda sú záväzné iba pre Príjemcu zákazníka alebo príjemcu služby, ktorý nie je spotrebiteľom, a od 1. januára 2021 a pre zmluvy uzavreté od tohto dňa nie tiež fyzickou osobou, ktorá uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikaním ekonomická, keď z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu ním vykonávanej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o centrálnom registri a informáciách o hospodárskej činnosti.
- Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia. K odstúpeniu od kúpnej zmluvy môže v tomto prípade dôjsť bez uvedenia dôvodu a nevznikajú mu žiadne nároky zo strany zákazníka voči predávajúcemu.
- Predávajúci má právo obmedziť dostupné spôsoby platby vrátane požadovania úplnej alebo čiastočnej platby vopred, bez ohľadu na spôsob platby, ktorý si zvolil zákazník, a na skutočnosť, že dôjde k uzavretiu kúpnej zmluvy.
- Poskytovateľ služby môže ukončiť zmluvu o poskytovaní elektronických služieb s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodov zaslaním príslušného vyhlásenia používateľovi služby.
- Zodpovednosť Poskytovateľa / Predávajúceho voči Príjemcovi / Zákazníkovi, bez ohľadu na jeho právny základ, je obmedzená - a to ako súčasť jednej reklamácie, tak aj pre všetky reklamácie celkovo - až do výšky zaplatenej ceny a nákladov na doručenie podľa kúpnej zmluvy, najviac však než do výšky 1 000 PLN. Obmedzenie výšky sumy uvedené v predchádzajúcej vete sa vzťahuje na všetky nároky namierené príjemcom / zákazníkom služby voči poskytovateľovi / predajcovi, a to aj v prípade, že neexistuje kúpna zmluva alebo nesúvisia s kúpnou zmluvou. Poskytovateľ služby / Predávajúci zodpovedá Príjemcovi / Zákazníkovi služby iba za typické škody predvídateľné v čase uzavretia zmluvy a nie je zodpovedný za ušlý zisk. Predávajúci tiež nezodpovedá za oneskorenie prepravy zásielky.
- Akékoľvek spory, ktoré vzniknú medzi Predávajúcim / Poskytovateľom služby a Zákazníkom / Príjemcom služby, budú predložené súdu, ktorý má jurisdikciu podľa sídla Predávajúceho / Poskytovateľa služby.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Zmluvy uzatvorené prostredníctvom internetového obchodu sa uzatvárajú v poľštine.
- Zmena predpisov:
- Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať nariadenia z dôležitých dôvodov, to znamená: zmeny zákona; zmeny v spôsoboch platby a doručenia - v rozsahu, v akom tieto zmeny ovplyvňujú implementáciu ustanovení tohto nariadenia.
- V prípade uzatvorenia nepretržitých zmlúv na základe týchto Predpisov (napr. Poskytovanie Elektronických služieb - Účet) sú zmenené a doplnené Predpisy zaväzujúce Príjemcu služby, ak sú splnené požiadavky uvedené v čl. 384 a 384 [1] Občianskeho zákonníka, to znamená, že Príjemca služby bol o zmenách riadne informovaný a zmluvu nevypovedal do 15 kalendárnych dní odo dňa oznámenia. V prípade, že zmena a doplnenie Nariadení povedie k zavedeniu akýchkoľvek nových poplatkov alebo k zvýšeniu existujúcich poplatkov, má Príjemca služby právo odstúpiť od zmluvy.
- V prípade uzatvárania zmlúv inej povahy ako nepretržitých zmlúv (napr. Kúpna zmluva) na základe týchto nariadení nebudú zmeny a doplnenia nariadení nijako porušovať práva, ktoré získali zákazníci / zákazníci pred dátumom účinnosti zmien a doplnení nariadení, najmä zmeny a doplnenia nariadení nebudú mať vplyv. Už zadané alebo zadané objednávky a uzatvorené, implementované alebo vykonané predajné zmluvy.
- V záležitostiach, na ktoré sa nevzťahujú tieto nariadenia, sa uplatňujú všeobecne platné ustanovenia poľského práva, najmä: občiansky zákonník; zákon o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (vestník zákonov 2002 č. 144, položka 1204, v znení neskorších predpisov); Zákon o právach spotrebiteľa; a ďalšie príslušné ustanovenia všeobecne platných právnych predpisov.
11. VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- Stiahnite si vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (PDF)
- Stiahnite si vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy (DOC)